سبد خرید 0

لاستیک مناسب برای آفرود

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 18 مرداد 1397 در ساعت 11 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لاستیک سواری با لاستیک خودروهایی که در جاده های شنی، گلی، صخره ای و از این دست جاده ها تردد میکنند متفاوت است. لاستیک آفرود از جمله لاستیک هایی است که برای این جاده ها استفاده میشود و از لحاظ مقاومت در سطح بالایی قرار میگیرند. البته برای استفاده از لاستیک آفرود نوع خودرو بسیار مهم است زیرا لاستیک آفرود را نمتیوان به راحتی بر روی هر نوع خودرو نصب و استفاده نمود. لاستیک آفرود به طور کلی در دو نوع تولید میشود که لاستیک بایاس و رادیال میباشد. اگر از تمام افرادی که در زمینه فروش و عرضه لاستیک فعالیت میکنند بپرسید که کدام نوع از این لاستیک های آفرود مناسبتر هستند مطمئنا لاستیک آفرود رادیال را پیشنهاد خواهند کرد.

 البته این بدین معنا نیست که لاستیک آفرود بایاس در سطح لاستیک رادیال نیست و اتفاقا لاستیک رادیال مزیت های خاص خود را دارد. در ادامکه کاربرد هر یک از لاستیک های آفرود رادیال و بایاس را بصورت مختصر شرح خواهیم داد. لاستیک بایاس عملکرد بی نظیری در عبور از مسیرهای ناهموار دارد و به دلیل نوع آج هایی که بر روی آن تعبیه شده میتواند به راحتی گل و لای و سنگریزه را کنار زده و میزان چسبندگی خود را با سطح سنگ حفظ کند. لاستیک آفرود بایاس سطح تقویت شده ای دارد که کاملا هماهنگ و مناسب عور از جاده های ناهموار و سخت است. اما از نقاط ضعف لاستیک آفرود بایاس باید عملکرد ضعیف آن در جاده های معمولی اشاره کنیم. این نوع لاستیک کارایی خوبی در جاده های معمولی ندارند و همچنین عمر کوتاهی نسبت به سایر لاستیک های آفرود دارند.

لاستیک مناسب برای آفرود

 میزان سر وصدای لاستیک بایاس نیز بالاست و سرنشینان از سر و صدای این نوع لاستیک و همچنین کوبش های مکرر آذرده خواهند شد. لاستیک آفرود رادیال از محبوبیت چندانی برخوردار نیست ولی این موضوع دلیل بر این نمیشود که این نوع لاستیک برای استفاده در مسیرهای ناهموار مناسب نیست. چسبندگی لاستیک آفرود رادیال همانند لاستیک بایاس نیست ولی فرمانپذیری آن مثال زدنی و منحصر بفرد است. از لاستیک آفرود رادیال و بایاس که بگذریم باید به اندازه لاستیک های آفرود اشاره کنیم.

قانونی برای اندازه لاستیک آفرود در نظر گرفته نشده است و تنها عاملی که میتواند در تعیین ابعاد لاستیک تاثیر گذار باشد نوع خودرو است. انتخاب لاستیک آفرود مناسب با خودرو کار هر کسی نیست و باید افرادی به ارائه نظر در این رابطه بپردازند که از تجربه و  تخصص برخوردار باشند.  لاستیک آفرود چند منظوره، مخصوص شرایط سخت و چهار فصل از جمله لاستیک های آفرود هستند که نسبت به نوع استفاده شما انتخاب و مورد استفاده قرار میگیرند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()